Elu esimene trenn

Trenni minemisest mõtlesin kaua. Viimastel aastatel istuvamaks muutunud töö vedas kaalunumbri 54kg peale tuues endaga kaasa seljavalud. Aeg muutusteks oli küps. 20. novembril võtsin ennast kokku, läksin klubisse, mille hommikuste treeningute ajad sobisid tööga ja tegin aastase liitumise. Sõbraliku administraatori selgitused mõjusid nii, et ma ei jõudnud ära oodata esimest treeningut. Alustamiseks olin välja valinud BodyPump’i. Tegin kodus ka veidike eeltööd, et saada aimu, mis mind ees ootab. Netist loetu põhjal oli vaim trenniks valmis. Ostsin pulsikella – Polar FT60, millel on loogiline menüü ja mugava kinnitusega vöö.

Esimene treening algas hommikul 7.30. Seega oli äratus kell 6.30. Kuna sel öö oli uni väga rahutu, siis korraks mõtlesin, kui mõnus oleks keerata hoopis teine külg ja veel poolteist tundi oma värvilisi unenägusid edasi vaadata. Selle asemel hüppasin kiiresti voodist välja ja asusin vaikselt ennast sättima. Võtsin admistraatorilt trennipileti, vahetasin riided ja astusin saali. Valisime treeneriga algajale sobivad raskused ning BP71 algas. Muusika oli kaasahaarav ja treener pani mängeldes ennast ületama ka siis, kui tundus, et rohkem ei jaksa. Minu treenimata keha puhul osutus kõige raskemaks harjutuseks “prantslane”. Meeldisid “spunkimine” – laheda nimega väga mõnus harjutus ja venitused. Venitusi tegme üsna palju, mis oli ilmselt üks põhjus lisaks väikestele raskustele, miks järgmistel päevadel lihased ei olnud piinavalt valusad, vaid mõnusat surinat täis. Pärast esimest trenni oli enesetunne super. Olin ületanud enda hirmu üksinda trenni minemise ja ebamugavustunde korralike trenniriiete puudumise ees. Tegelikult oli ainus takistus tõelise tahte puudumine.

Esimese trennikuu kokkuvõte. Nädala eesmärk: treenida 4h 10min ja kulutada 1200kcal.

  • esimesel nädalal 2*BP;
  • teisel nädalal 1*BP, 1*fatburn (soojenduse osa oli OK, aga sammukombinatsioonid osutusid algajale, kes pole aeroobikaga või tantsuga kokku puutunud veidi keeruliseks), 1*BP teise treeneriga, mis oli veidi raskem, kui see millega, olin jõudnud juba harjuda;
  • kolmandal nädalal alustasime uue kavaga BP72. 4*BP ja 1*streching. Jällegi 1*BP teise treeneri juhendamisel, kelle õpetuse järgi sain mõne harjutuse sooritamise võtted selgemaks. Strechingus kartsin, et vigastan ennast päris tõsiselt, kuid tuli välja, et ma polegi nii jäik, kui arvasin. Sellel nädalal täitsin eesmärgi ja võisin uhkeldada karikaga FT60-l.
  • neljandal nädalal jõudsin vaid ühte BP trenni. Tihe töönädal ja eelmisest nädalast tekkinud väsimus ei lubanud rohkem trenni minna.
  • viiendal nädalal jällegi vaid 1*BP. Jõulunädalal lubasin endal võtta vabamalt. Samas nädal vahele jäetud treeninguid mõjus kuuenda nädala esimesele trennile nii nagu oleks päris nullist jälle alustanud. Kui vähegi võimalik, siis seda viga enam ei korda.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s