Kuidas köögis aega säästa?

Kui ajapuudus kummitab, siis siin on mõned nipid, kuidas köögis aega säästes valmistada tervislikke eineid sh tööle kaasa võtmiseks.  Söögi saab kodus kiiresti valmis miksida kodusest ja valmistoidust.

Ettevalmistamine

  • Kasuta köögikombaini, blenderit, haudepotti, kiirkeetjat
  • Hoia alati köögikäärid käepärast värskete maitsetaimede ja rohelise  sibula lõikamiseks, rohelistes kapsalehtedes varte ja leherootsude eemaldamiseks
  • Poest tulles  puhasta ja valmista ette köögiviljad
  • Osta eelnevalt pestud ja söömiseks valmis pakitud köögivilja
  • Osta riivitud juustu või riivi juustu ette

Valmista toitu üks kord, söö kaks korda. Köögis kulub vähem aega,  kui söögi valmistamise ajal valmistad lisaks veel midagi tulevikus söömiseks.

  • Valmista piisavalt kaheks söögikorraks, tänane õhtusöök ja järgmise päeva lõuna- või õhtusöök
  • Valmista lisa portsjonid tailiha või ube, mida kasutada sel nädalal hiljem muudes retseptides
  • Kahekordista pasta, riisi ja muude teraviljade kogust ning hoia külmkapis või sügavkülmas hiljem salatites, suppides ja vormiroogades kasutamiseks
  • Kui ahi on juba sisse lülitatud, siis küpseta ka järgmiseks söögikorraks ette fooliumisse pakitud  kartul(id)
  • Auruta, prae või kupata lisa köögivilju järgmise päeva lõunaks või hiljem sellel nädalal salatites, suppides ja lisanditeks kasutamiseks
  • Kui on vaja ainult osa kapsast tükelda kogu kapsas ja säilita ülejäänud säilituskarbis
  • Õhtuse toidu valmistamisel keeda kiirelt ports läätsi, jaota herne- või muu supp järgmisel päeval söömiseks (supp maitseb niikuinii järgmisel päeval paremini)
  • Valmistata piisavalt rohelist salatit (ilma kastmeta) säilita paar päeva külmikus hermeetilises karbis

Muuda ülejäägid tervislikeks lõunasöökideks.  Mida sagedamini võtad kaasa kooli või tööle oma lõunasöögi, seda vähem tarbid tõenäoliselt kiirtoitu.

  • Pane lihtsaks lõunasöögi soojendamiseks üks portsjon õhtusöögist mikrolaineahjukarpi
  • Wrapi eelmise õhtu chilli sooja tortillasse või pane küpsetatud kartulisse 
  • Kasuta ülejäänud röstitud kana järgmisel päeval võileival või keedetud teraviljade, külmutatud köögiviljade ja vinegretikastmega salati valmistamisel
  • Kergeks vaheroaks lisa salati koostisainetele ülejäänud keedetud liha, linnuliha, kala, tofu, ubade ja köögiviljaga
  • Pane järgmisel päeval soojendamiseks supp või chilli mikrolaineahjukarpi

Lisa tavatoidule kõrgvererõhktõve (hüpertoonia) vastaseks toitumiseks puuvilju, köögivilju, väherasvaseid või rasvavabasid piimatooteid, täisteratooteid, linnuliha, kala, pähkleid, seemneid ja kaunvilju.

  • Osta valmis grillkana ja serveeri juurviljade ning täisterakuskussiga
  • Kombineeri eelnevalt tükeldatud või külmutatud köögiviljad, keedetud pasta, vähendatud naatriumisisaldusega Marinara kaste ja riivitud parmesani juust kiireks ühepajaroaks 
  • Aeg-ajalt pakendatud riisi- või teraviljasegusid kasutades, serveri see koos suure hulga köögiviljade, lahja tailhaga ja kasuta ainult pool maitseainepakikesest
  • Telli pizza ekstra köögiviljadega ja poolega juustust ning serveeri see suure rohelise salatiga

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s